Al onze winkels zijn weer open!

Je kunt bij jouw Eye Wish Opticien terecht voor:

Specifieke vragen
Het ophalen van je bestelde bril
Het afstellen van je bril
Het repareren van een kapotte bril
Het aantekenen van een multifocale bril
Het afhalen van lenzen of je lenzenvloeistof
Een oogmeting voor een bril
Een contactlenscontrole en/of oogmeting voor lenzen

Oogmetingen op afstand

Om veilige oogmetingen te kunnen verrichten, gaan we zorgvuldig te werk. We hebben onze winkels ingericht volgens strikte richtlijnen en protocollen die we hebben opgesteld met onze branchevereniging UFON. Veilig en verantwoord. Zodat we de gezondheid van onze klanten én medewerkers kunnen blijven waarborgen.

Maak een afspraak

 

Meest gestelde vragen & antwoorden

Onze winkels zijn tijdens reguliere openingstijden geopend (met uitzondering van zondagen, koopavonden en feestdagen). Je kunt bij ons terecht voor:

  • Het passen van een bril en/of zonnebril
  • Het ophalen van een bril, zonnebril, lenzen en/of lenzenvloeistof
  • Reparatie van bril en/of zonnebril
  • Oogmeting voor een bril 
  • Oogmeting voor een lenzen 

Uiteraard ben je ook welkom voor specifieke vragen, het afstellen van je bril en/of het aantekenen van een multifocale bril. In alle gevallen houden wij 1,5 meter afstand van elkaar en van onze klanten.
Bekijk de openingstijden van jouw Eye Wish Opticien.

 

Wij hanteren maximaal 1 klant per 10 vierkante meter. Je mag maximaal één persoon meenemen, zoals een familielid of begeleider. In totaal mogen er dus 2 personen per afspraak naar binnen bij onze winkels. We vragen je op tijd aanwezig te zijn bij je gemaakte afspraak. Dit om te voorkomen dat we niet met teveel mensen tegelijkertijd in onze winkels zullen staan. In de winkel is een wachtplek waar je plaats kunt nemen. Is deze op moment van aankomst al bezet? Dan vragen we je om even buiten te wachten.

In de oogmeetruimte mag maar één klant naar binnen. De eventuele andere persoon kan buiten de ruimte wachten.

We raden je aan om een afspraak in te plannen voor een winkelbezoek. Klanten met een afspraak hebben voorrang. Dit kan via het directe telefoonnummer van de winkel of via onze website. Je kunt een afspraak maken voor:

  • Het passen van een bril en/of zonnebril
  • Het ophalen van een bril, zonnebril, lenzen en/of lenzenvloeistof
  • Reparatie van bril en/of zonnebril
  • Oogmeting voor een bril 
  • Oogmeting voor lenzen

Maak een afspraak

Uiteraard ben je ook welkom voor specifieke vragen, het afstellen van je bril en/of het aantekenen van een multifocale bril. In alle gevallen houden wij 1,5 meter afstand van elkaar en van onze klanten.
Bekijk de openingstijden van jouw Eye Wish Opticien.

Ja, je moet een afspraak inplannen voor een oogmeting voor een bril*. Dit kan via het directe telefoonnummer van de winkel of via onze website.

Maak een afspraak

Op dit moment kunnen wij helaas geen oogdruk meten. Dit heeft geen negatieve impact op de kwaliteit van de oogmeting. Je kunt later terugkomen om de oogdruk alsnog op te laten meten.

Wij voeren gratis een oogmeting uit voor een bril, meetgegevens kun je ook terugvinden op je aankoopbon. Mocht je geen bril bij Eye Wish Opticiens kopen, maar wil je wel het recept van de oogmeting hebben, dan kost dit 39 euro.

Onze medewerkers treffen de volgende maatregelen, voor hun eigen, maar ook voor jouw gezondheid:

  • We geven je tijdelijk geen hand bij binnenkomst of bij afscheid;
  • We houden (tenminste) 1,5 meter afstand;
  • Bij de ingang staat voor onze klanten desinfecterende handgel;
  • Wij wassen onze handen (20 seconden) regelmatig en grondig met zeep;
  • Wij reinigen na gebruik al ons winkelapparatuur en materialen waarmee klanten in contact zijn gekomen;
  • Alle brillen en zonnebrillen worden na gebruik gereinigd;
  • Hoesten en niezen doen we aan de binnenzijde van onze elleboog;
  • We vragen je zoveel mogelijk met pin te betalen. Na je bezoek desinfecteren wij altijd onze pinterminal.

Bij Eye Wish is iedereen altijd welkom, maar ervaar je de klachten die het RIVM heeft omschreven als symptomen van het Coronavirus (verkouden, keelpijn, benauwd of andere klachten), dan vragen wij je om thuis te blijven. Een dag (24 uur) nadat de klachten over zijn, ben je uiteraard weer welkom bij ons.

De bril wordt voor het afstellen eerst goed gereinigd door de winkelmedewerker. Vervolgens kun je de bril zelf opzetten. We vragen je om de haren en/of het oor opzij te doen, zodat onze winkelmedewerker goed kan bekijken of de bril goed zit. Als deze toch nog verder aangepast moet worden, reinigen we de bril eerst voor we hem opnieuw aan je geven. Zo gaan we door tot de bril goed zit. Gereedschappen zoals een tang en schroevendraaier worden uiteraard ook gereinigd.

Je mag maximaal 5 monturen of zonnebrillen uitkiezen om te passen. Deze worden in een bakje naar je toegebracht, zodat je de brillen kunt passen. Na het passen worden deze monturen gereinigd voor eventuele volgende klanten.

Je bril kan zeker thuisgestuurd worden. Wil je hem toch liever op komen halen in de winkel? Dan kun je een nieuwe afspraak inplannen zodra je een bericht hebt ontvangen van de winkel dat de bril gereed is.

We voeren in de meeste winkels momenteel oogmetingen voor een bril uit. In sommige winkels voeren we een oogmeting voor lenzen uit. Bekijk hier welke winkels dit zijn

Contactlenzenzonnebrillenlenzenvloeistof en een enkelvoudige bril op sterkte kun je online bestellen. We bezorgen gratis en je kunt ook gratis retourneren. De levertijden kunnen wel vertraagd zijn vanwege het coronavirus. Staan de contactlenzen die je normaliter draagt van Eye Wish er niet tussen? Vul dan dit online formulier in, dan kunnen we je snel verder helpen.

Ook zijn onze winkels volgens reguliere openingstijden geopend. Bekijk de openingstijden van jouw Eye Wish Opticien.

Ja, het lenzenabonnement loopt door, dus je blijft elke maand je lenzen en eventueel vloeistof ontvangen. Heb je een abonnement en is je vloeistof eerder op? Of heb je andere vragen over je lenzenabonnement? Neem dan contact met ons op via 0800 – 020 27 45 (gratis), op werkdagen tussen 09:00 en 18:00), dan helpen we je graag verder.

Uiteraard kun je jouw contactlenzenlenzenvloeistofzonnebril en bril op sterkte nog wel via onze webshop bestellen.
Er zeker van zijn dat je niet zonder lenzen zit? Dan kun je ons lenzenabonnement overwegen. Dan worden je lenzen (en vloeistof!) thuisgestuurd. Het abonnement is maandelijks opzegbaar.