Meest gestelde vragen


Algemeen
Welke producten kan ik online bestellen?
Op welke manieren kan ik online betalen?
Hoe zorg ik ervoor dat mijn persoonlijke gegevens niet bewaard blijven?
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Wat is de levertijd van mijn bestelling via de webshop?
Wat zijn de verzendkosten?
Mijn bestelling is niet bezorgd. Wat nu?
Wanneer krijg ik korting op mijn online bestelling?
Wat kost een oogcontrole voor contactlenzen, en hoe vaak moet ik die laten uitvoeren?
Wat zijn de bedrijfsgegevens?

Webshop bestellingen
Kan ik mijn online bestelling annuleren?
Hoe stuur ik een online besteld product terug?
Hoe kan ik mijn contactlensabonnement (tijdelijk) stopzetten of opzeggen?
Ik ben niet tevreden met mijn bestelling. Wat nu?
Binnen welke termijn ontvang ik het aankoopbedrag terug?
Op alle aankopen gelden wettelijke garanties
Kan ik de verzending van mijn bestelling volgen?

Contactlenzen
Hoeveel kosten lenzen online?
Zijn contactlenzen online goedkoper dan in de winkel?
Wat is het verschil tussen lenzen en vloeistoffen van bekende merken en die van Eye Wish?
Waarom zijn lenzen bij Eye Wish Opticiens duurder dan andere online aanbieders?
Waarom zijn sommige contactlenzen duurder dan andere?
Hoe kan het dat mijn lenzen online niet verkrijgbaar zijn, maar wel in de winkel?
Kan ik lenzenvloeistof los online bestellen?
Wat is het verschil tussen maandlenzen en daglenzen?
Kan ik ook voor één of twee maanden lenzen bestellen?
Worden lenzen altijd binnen vijf dagen geleverd?
Hoe weet ik wat de afwijking van mijn as / cilinder / basiscurve (radius) is?
Ik wil graag contactlenzen gaan dragen. Hoe pak ik dat aan?
Geldt de oogmeting voor m’n bril ook bij lenzen?
Welke lens kan ik het beste gebruiken?
Welke vloeistof moet ik bij mijn lenzen kiezen?
Ik vind mijn daglenzen te duur. Zijn er alternatieven?
Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde contactlenzen?
Moet ik mijn lenzen in hebben bij een contactlenscontrole?

Zonnebrillen
Kan ik mijn online bestelde zonnebril in de winkel laten afstellen?
Kan ik mijn zonnebril laten repareren?
Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde zonnebril?

Algemeen

Welke producten kan ik online bestellen?

U kunt zonnebrillen, contactlenzen en vloeistoffen bestellen via onze webshop. Monturen kunt u reserveren en wanneer het u uitkomt passen bij de winkel bij u in de buurt.[ top]

Op welke manieren kan ik online betalen?

Als u eenmalig contactlenzen en/of een zonnebril bestelt, kunt u iDeal of uw creditcard gebruiken. Sluit u bij ons een abonnement af om maandelijks uw lenzen thuis te laten bezorgen, dan betaalt u de eerste maand met iDeal. Daarna schrijven we de maandelijkse kosten via automatische incasso af.[ top]

Hoe zorg ik ervoor dat mijn persoonlijke gegevens niet bewaard blijven?

Wanneer u een bestelling plaatst, kunt u een account aanmaken. Dit is niet verplicht, maar wel handig: u kunt uw bestelgeschiedenis altijd online inzien en eenvoudig een herhaalbestelling plaatsen. Maakt u geen account aan, dan vult u de volgende keer opnieuw uw gegevens in.[ top]

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dat kan. Als u een bestelling plaatst, kunt u zelf een bezorgadres kiezen. Doet u dat niet, dan wordt uw bestelling afgeleverd op het factuuradres.[ top]

Wat is de levertijd van mijn bestelling via de webshop?

De meeste bestellingen worden binnen vijf werkdagen bezorgd op het adres dat u heeft opgegeven. De verwachte levertijd staat aangegeven op de productpagina van het desbetreffende product.[ top]

Wat zijn de verzendkosten?

We verzenden uw bestelling gratis naar alle adressen binnen Nederland. Afleveren in het buitenland is helaas niet mogelijk. Via onze webshop bestelde producten u kosteloos terugsturen of terugbrengen naar de winkel.[ top]

Mijn bestelling is niet bezorgd. Wat nu?

Heeft u de maandelijkse levering van uw Eye Wish @Home lenzen niet tijdig ontvangen dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van Eye Wish @Home via telefoonnummer 0800-0202745 (optie 1).

Heeft u een eenmalige bestelling geplaatst via onze webshop, welke niet tijdig is geleverd dan kunt u contact opnemen via telefoonnummer 0800-0202745 (optie 2).[ top]

Wanneer krijg ik korting op mijn online bestelling?

Als er een korting geldt, staat deze altijd duidelijk aangegeven bij het product op de site.[ top]

Wat kost een oogcontrole voor contactlenzen, en hoe vaak moet ik die laten uitvoeren?

Een standaard contactlenscontrole kost €20. Maar als u een halfjaarpakket aanschaft of uw lenzen maandelijks thuis ontvangt via EyeWish@Home, is de controle gratis. Vaste klanten krijgen standaard elk half jaar een oproep voor een oogcontrole. Wilt u voor het eerst lenzen aanschaffen bij Eye Wish Opticiens, dan betaalt u eenmalig €35 voor een uitgebreide oogmeting met duidelijke uitleg, een set testlenzen en vloeistof en controles tijdens de proefperiode.[ top]

Wat zijn de bedrijfsgegevens?

Brilmij Groep B.V. h.o.d.n. Eye Wish Opticiens
Amersfoortsestraat 84-A
3769 AM Soesterberg
Tel: 033-7505750
Email: klantenservice@eyewish.nl
BTW nr: NL805357233B01
K.v.K. nr 31047357
[top]

Webshop bestellingen

Kan ik mijn online bestelling annuleren?

Nee, helaas niet. Uw bestelling wordt automatisch verwerkt en kan niet meer geannuleerd worden. Zolang het product onbeschadigd is, kunt u uw aankoop wel binnen veertien dagen na ontvangst terugsturen. top]

Hoe stuur ik een online besteld product terug?

U heeft 2 mogelijkheden om een product retour te sturen. U kunt het pakket terugsturen naar:

Eye Wish Opticiens Retouren Webshop
Antwoordnummer 148
3760 VD SOESTERBERG

Óf u kunt het pakket inleveren in één van onze winkels.

Voeg altijd het ingevulde retourformulier en de factuur toe aan uw retourpakket en gebruik de originele verpakking. Zodra uw product retour is ontvangen wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan u teruggestort. top]

Hoe kan ik mijn contactlensabonnement (tijdelijk) stopzetten of opzeggen?

U kunt uw @Home abonnement telefonisch opzeggen of (tijdelijk) stopzetten bij de Klantenservice van EyeWish@Home: 0800 – 02 02 745 (optie 1).[ top]

Ik ben niet tevreden met mijn bestelling. Wat nu?

Indien u niet tevreden bent over de geleverde lenzen welke u maandelijks ontvangt via Eye Wish @Home dan kunt u contact opnemen met de klantenservice via telefoonnummer 0800-0202745 (optie 1).

Bent u niet tevreden over de levering van uw eenmalige webshopbestelling dan kunt u contact opnemen via telefoonnummer 0800 – 0202745 (optie 2).[ top]

Binnen welke termijn ontvang ik het aankoopbedrag terug?

Zodra we uw teruggestuurde product hebben ontvangen, wordt het bedrag binnen 14 dagen naar uw rekening overgemaakt uit naam van onze moederorganisatie De Brilmij Groep.[ top]

Op alle aankopen gelden wettelijke garanties

Eye Wish Opticiens staat er voor in dat onze producten voldoen aan de overeenkomst, de in ons aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de koopovereenkomst bestaande wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften. Indien dit niet het geval is, neem contact met ons op.[ top]

Kan ik de verzending van mijn bestelling volgen?

Wanneer je bestelling verzonden wordt, ontvang je automatisch een e-mail met daarin de Track & Trace code van de bestelling. De verzending met PostNL neemt 1 tot 2 werkdagen in beslag. Alle producten worden met PostNL en verstuurd en zijn daarom te volgen.[ top]

Contactlenzen

Hoeveel kosten lenzen online?

In de webshop ziet u een overzicht van al onze contactlenzen. De prijzen hangen af van het materiaal, de zuurstofdoorlaatbaarheid en hoe lang u ze kunt dragen. Onze contactlensspecialisten kunnen u hierover adviseren.[ top]

Zijn contactlenzen online goedkoper dan in de winkel?

Of u uw contactlenzen nu online of bij ons in de winkel bestelt, de prijs is altijd hetzelfde. Ook als er kortingen gelden. Bepaalde contactlenzen kunt u alleen niet online bestellen. Kom naar Eye Wish Opticiens bij u in de buurt voor multifocale lenzen, harde lenzen en nachtlenzen.[ top]

Wat is het verschil tussen lenzen en vloeistoffen van bekende merken en die van Eye Wish?

Eye Wish Opticiens heeft afspraken gemaakt met een aantal grote contactlensleveranciers. Onder het Eye Wish-label verkopen we hun beste en nieuwste lenzen en vloeistoffen.[ top]

Waarom zijn lenzen bij Eye Wish Opticiens duurder dan andere online aanbieders?

Bij ons krijgt u een compleet contactlensprogramma met gratis halfjaarlijkse controles, vloeistoffen, service en professionele oogzorg. U kunt bovendien een EyeWish@Home abonnement afsluiten. Dan worden uw lenzen maandelijks gratis thuisbezorgd en betaalt u via automatische incasso.[ top]

Waarom zijn sommige contactlenzen duurder dan andere?

De prijs van lenzen hangt af van het materiaal, de zuurstofdoorlaatbaarheid en hoe lang u ze kunt dragen. Onze contactlensspecialisten vertellen u er graag meer over.[ top]

Hoe kan het dat mijn lenzen online niet verkrijgbaar zijn, maar wel in de winkel?

Online kunt een selectie uit ons assortiment lenzen en vloeistoffen bestellen.[ top]

Kan ik lenzenvloeistof los online bestellen?

Ja, dat kan. Kijk op onze vloeistoffenpagina en kies de variant die u nodig heeft. Die kunt u meteen online bestellen en bij u thuis laten bezorgen.[ top]

Wat is het verschil tussen maandlenzen en daglenzen?

Daglenzen zijn zachte contactlenzen. Ze zijn ontworpen om één dag te dragen en dan weg te gooien. U hoeft ze dus niet te reinigen. Dat maakt ze ideaal om af en toe te dragen, bijvoorbeeld in combinatie met een bril, tijdens sport of in de vakantie. Maar u kunt ze ook elke dag in doen. Wilt u overstappen op andere lenzen, dan adviseren onze contactlensspecialisten u graag.[ top]

Kan ik ook voor één of twee maanden lenzen bestellen?

Als u lenzen bestelt via onze webshop, dan kunt u bij leveringsmethode aangeven of u een eenmalige bestelling doet of een abonnement wilt. U kunt helaas geen lenzen voor twee maanden bestellen, maar bijvoorbeeld wel voor drie of zes maanden. Op de productpagina kunt u zien voor hoeveel maanden u in één keer kunt bestellen.[ top]

Worden lenzen altijd binnen vijf dagen geleverd?

De meeste lenzen ontvangt u binnen vijf dagen.[ top]

Hoe weet ik wat de afwijking van mijn as / cilinder / basiscurve (radius) is?

De gegevens van uw contactlenzen staan altijd op de verpakking waarin u ze krijgt toegestuurd.[ top]

Ik wil graag contactlenzen gaan dragen. Hoe pak ik dat aan?

Als u overweegt om contactlenzen te nemen, adviseren we u langs te komen in onze winkel. Onze contactlensspecialisten helpen u graag de juiste soort te vinden. U krijgt een uitgebreide oogmeting met duidelijke uitleg, een set testlenzen en vloeistof en controles tijdens de proefperiode. Hiervoor betaalt u €35.[ top]

Geldt de oogmeting voor m’n bril ook bij lenzen?

Nee, helaas niet. Voor contactlenzen is een aparte meting nodig om na te gaan welk type lens het beste past bij uw ogen. U kunt er een afspraak voor maken met een van onze contactlensspecialisten.[ top]

Welke lens kan ik het beste gebruiken?

Kom voor persoonlijk advies naar Eye Wish Opticiens bij u in de buurt. Onze contactlensspecialisten passen verschillende contactlenzen met u om te bepalen welk type u nodig heeft. Weet u dat al, neem dan een kijkje in onze webshop. Daar ziet u een korte omschrijving met de belangrijkste specificaties per lens.[ top]

Welke vloeistof moet ik bij mijn lenzen kiezen?

Onze Eye Wish All-in 1 vloeistoffen kunt u in principe bij alle zachte contactlenzen gebruiken. Op onze site leest u per vloeistof een korte omschrijving met een paar belangrijke kenmerken. Vragen kunt u altijd stellen aan een van onze contactlensspecialisten in een winkel bij u in de buurt.[ top]

Ik vind mijn daglenzen te duur. Zijn er alternatieven?

In plaats van zeven dagen per week lenzen te dragen, kunt u ze natuurlijk ook afwisselen met een bril. Wilt u ze toch elke dag in, dan zijn Eye Wish maandlenzen een goedkoper alternatief. Die moet u wel dagelijks reinigen. Onze contactlensspecialisten in onze winkels vertellen u er graag meer over.[ top]

Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde contactlenzen?

Als u lenzen bij ons laat aanmeten, dan volgt er een proefperiode met een controle. Tijdens die periode probeert u verschillende lenzen uit. Zodra u de juiste lens heeft gevonden, kunt u die bestellen via onze webshop. Bestelt u lenzen zonder aanmeting door een contactlensspecialist van Eye Wish Opticiens, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens. Neem in het geval van een productie- of materiaalfout contact op met Eye Wish Opticiens bij u in de buurt. Deze zorgt ervoor dat u zo snel mogelijk nieuwe lenzen krijgt, gratis natuurlijk.[ top]

Moet ik mijn lenzen in hebben bij een contactlenscontrole?

Indien u zachte of harde lenzen bij Eye Wish heeft gekocht, dient u de lenzen inderdaad in te hebben bij een contactlenscontrole. Wij adviseren u om de lenzen minimaal een aantal uur te hebben gedragen, zodat wij een goede controle kunnen uitvoeren. Indien u nachtlenzen draagt dient u deze niet in te hebben bij de controle. Indien u de lenzen niet bij ons heeft gekocht, adviseren wij u om dit te bespreken met de contactlensspecialist in de winkel. Hij/zij kan u aangeven wat voor de controle het beste is. Mocht er irritatie optreden bij het dragen van de lenzen, dient u direct de lenzen uit te doen en niet te blijven dragen. Neemt u ze dan mee in de lenshouder bij uw bezoek aan de winkel. top]

Zonnebrillen

Kan ik mijn online bestelde zonnebril in de winkel laten afstellen?

Ja, dat kan. Helemaal gratis en in elke winkel van Eye Wish Opticiens.[ top]

Kan ik mijn zonnebril laten repareren?

Onze opticiens beoordelen in de winkel per geval of we uw kapotte zonnebril nog kunnen maken.[ top]

Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde zonnebril?

Op elke bril zit twee jaar fabrieksgarantie. Wanneer u uw bril en factuur meeneemt, beoordeelt een opticien de schade. In het geval van slijtage of onjuist gebruik, heeft u geen recht op garantie.
[ top]

© Copyright | Alle getoonde prijzen op de website zijn inclusief BTW
Gebruiksvoorwaarden | Privacy | Algemene voorwaarden | Cookies
betaalmogelijkheden ideal visa